DE KLANT

Onze klant is een innovatieve speler in de vastgoedsector die pionier is in de markt van cohousingprojecten in Vlaanderen.
Ze staan voor sociale verandering waarbij duurzaamheid centraal staat bij het herbestemmen van bestaande panden en gronden tot collectieve woonvormen. Dit vertaalt zich in het gebruik van ecologische materialen en vooruitstrevende energievoorzieningen waarbij het gebruik van elektrische deelauto’s en fietsen wordt gestimuleerd.

Ze ontwikkelen projecten in stedelijk en landelijk gebied waarbij de verschillende private woningen die samen één geheel vormen en aantal gemeenschappelijke ruimtes (sauna, zwemvijver, ontmoetingsruimte,atelier …). 

Het team bestaat uit een divers team van bouwprofessionals en psychologen die samen instaan voor zowel de realisatie van de bouw als de begeleiding van de bewoners.

Er heerst een open werksfeer en er is een flexibel werkritme. Ze staan garant voor een sterke persoonlijke aanpak én samenwerking met jonge en innovatieve ondernemers.
Duurzame relaties met de bewoners worden gestimuleerd door een correcte verkoopsprocedure en door een doorgedreven begeleiding van cohousinggroepen.

DE OPDRACHT

Om het team te versterken zijn ze op zoek naar een Bouwkostdeskundige die de projecten op financieel vlak nauwgezet opvolgt zowel vanaf de raming van projecten als tijdens de uitvoering ervan.
Je verantwoordelijkheden :
  • Opmaak begroting van bouwprojecten (voorbereiding en voorcalculatie).
  • Verificatie en opmeting van plannen.
  • Samenstellen van meetstaat en lastenboek, in samenwerking met projectleider, architect en ingenieur (aanbestedingsdossier).
  • Contact met hoofdaannemer en onderaannemers en leveranciers.
  • Prijsoffertes aanvragen en vergelijken.
  • Contractonderhandeling met (onder)aannemers.
  • Goedkeuring van vorderingstaten.
  • Calculatie, registratie en opvolging van wijzigingen door de projectleiding of door de koper.
  • Controle van het as-built dossier.
  • Assistentie bij opmaken van het verkooplastenboek.
  • Beheer van de projectadministratie (plannen, aanbesteding, contracten, vergunningen, verslagen,...).
  • Integratie van en verantwoordelijkheid over methodologie en processen.
  • Opmaken en beheren van bouwbudget in de diverse planfases.
  • Ondersteuning van de projectleiders; rapportering aan de financiële directie.

HET PROFIEL
  • Min. 5 jaar ervaring met de financiële opvolging en calculatie van bouwprojecten.
  • Opleiding als architect of bachelor bouwkunde. 
  • Rekenkundig sterk. Ervaring met ramingen. 
  • Methodologisch, nauwkeurig en accuraat.
  • Ondernemingszin om een start-up mee uit te bouwen. 
  • Interesse in co-housing en een andere aanpak binnen maatschappelijk relevante projectontwikkeling. 

HET AANBOD
  • Uitdagende, gevarieerde job in een jong, dynamisch en groeiend bedrijf met een vlakke organisatiestructuur.
  • Ondersteuning en opleiding.
  • Full time contract van onbepaalde duur (mogelijkheid als zelfstandige).
  • Marktconform loon.
  • Teamplayer, open van geest, flexibel.